4Kraft en Bleckmann breiden hun samenwerking uit

10 maart 2020

4Kraft, de eigenaar van het merk Kinderkraft, kiest opnieuw voor Bleckmann als haar logistieke dienstverlener en verlengt het contract voor de periode van 5 jaar. Bleckmann gaat het succes van het merk Kinderkraft verder ondersteunen door het succesvol managen van de logistieke activiteiten voor 4Kraft in heel Europa.

De samenwerking tussen Bleckmann en 4Kraft is in 2015 begonnen. 4Kraft, opgericht in Polen in 2011, is een internationaal merk voor kinderproducten welke kwaliteit, technische oplossingen en modern design combineert met een focus op veiligheid, klantvertrouwen en innovatie. Het bedrijf groeit snel en biedt zijn producten aan via meerdere distributiekanalen, waaronder online verkoop. Ter ondersteuning van hun huidige en toekomstige ambities, waarbij ook een verwachte toename van volumes, was 4Kraft op zoek naar de meest effectieve en zeer flexibele magazijn- en bezorgdiensten om hun klanten in hele Europa te bedienen. Als marktleider in supply chain-oplossingen voor de Fashion & Lifestyle merken werd Bleckmann gekozen als de 3PL-partner.

Vandaag verlengen Bleckmann en 4Kraft hun succesvolle samenwerking voor de periode van 5 jaar

Bleckmann zal Omni-channel warehousing- en distributiediensten blijven uitvoeren om aan de verwachtingen van de 4Kraft-klanten te voldoen, met specifieke aandacht voor e-commerce. Als gevolg van de contractverlenging zullen alle activiteiten worden beheerd vanuit twee Bleckmann DC locaties in België en het Verenigd Koninkrijk.

Om de groei van de klant in Europa mogelijk te maken, zal Bleckmann de Belgische activiteiten naar het onlangs geopende distributiecentrum in Rieme verplaatsen, wat zorgt voor een nog grotere flexibiliteit.

Goederen met unieke kenmerken behandelen

“Met een op maat gemaakte set up van ons distributiecentrum en onze operaties zijn we in staat om het ruimtegebruik te maximaliseren en dus de kosten te verlagen. Vandaag worden 8.000 m2 opslagfaciliteiten volledig benut om de behoeften van deze klant te ondersteunen”, zegt Cynthia Machielse, Key Account Manager bij Bleckmann. “Met ons netwerk van Multi-user DC’s, internationale partnervervoerders, ons unieke ‘local hero’ concept en returen logistiek oplossingen, zorgen we voor de benodigde schaalbaarheid van de activiteiten. Dit is cruciaal voor de snelgroeiende business van 4Kraft en ondersteunt ook hun ambitieuze uitbreiding naar nieuwe markten”.

Het voordeel van een oplossing op maat

Sebastian Niedrich, Hoofd Logistiek bij 4Kraft: “Kinderkraft profiteert van het schaalbare en flexibele netwerk van Bleckmann’s DC’s, voornamelijk van de bestaande operationele capaciteit om de toekomstige groei van de volumes op te kunnen vangen. Het geeft ons vertrouwen dat we onze klanten kunnen blijven verrassen en ontzorgen. Bleckmann helpt ons om de efficiëntie te verhogen en de kosten te verlagen en tegelijkertijd producten aan onze klanten te leveren met de juiste kwaliteit en op het verwachte tijdstip. We kijken ernaar uit om onze succesvolle samenwerking voort te zetten”.

Download materialen

Lees meer nieuws