Bleckmann ondersteunt uitbreiding van Lovevery in het Verenigd Koninkrijk

21 april 2022

Lovevery, het bekroonde speelgoedmerk voor jonge kinderen, gaat zijn efficiëntie en levertijden in het Verenigd Koninkrijk verbeteren dankzij de logistieke diensten van Bleckmann.

Brexit-belemmeringen aanpakken

Lovevery heeft de krachten gebundeld met Bleckmann, als oplossing voor de handelsbelemmeringen na de Brexit. De nieuwe klant werkt nu samen met het Bleckmann-team, dé logistieke experts voor e-fulfilment.

Daar waar voorheen het Amerikaanse merk de Britse markt vanuit het Europese districbutiecentrum in Nederkand beleverde, wordt in de nieuwe set-up de Lovevery producten vanuit Magna Park in Lutterworth, in het centrum van de befaamde ‘Logistics Golden Triangle’. Bleckmann heeft daar een nieuw distributiecentrum geopend, haar inmiddels vierde vestiging in het Verenigd Koninkrijk.

Bleckmann heeft een bewezen track record als marktleider in fulfilmentdiensten voor mode- en lifestylemerken met een sterke positie in Europa. De gloednieuwe faciliteit op Magna Park heeft een totale capaciteit van 51.000 m2.

Bleckmann ontvangt er goederen, sorteert ze, slaat ze op en levert volgens verwachting: zeven dagen per week next-day delivery tot maximaal twee dagen na bestelling voor de Lovevery klanten. Personalisering van de bestellingen en een hoog serviceniveau naar de eindklanten zijn daarbij cruciaal en inbegrepen.

Logistieke partner ondersteunt groei

Het educatieve speelgoed van de nieuwe Bleckmann-klant Lovevery is uniek in de manier waarop het meegroeit met, jonge, ouders in de groeifases in de leeftijd van 0 tot 3 jaar. In 2020 lanceerde Lovevery in het Verenigd Koninkrijk haar eerste twee producten: The Play Gym en Block Set. Later in augustus 2021 volgde haar abonnementensysteem Play Kits.

De verdere groei van het lifestylemerk staat in de sterren geschreven, zowel in hun thuismarkt als in de Europese markt. Deze Europese expansie is een andere reden waarom de retailer voor Bleckmann heeft gekozen, want de marktleider in fulfilmentdiensten heeft ervaring met het ondersteunen van exponentieel groeiende bedrijven.

Snelle leercurve voor nieuwe klant

Matthias Vandecasteele, Senior Sales Manager Lifestyle bij Bleckmann: “We zijn onder de indruk van het aanpassingsvermogen van Lovevery, dat we leerden kennen via operationeel directeur Salvador Branco. De dynamische e-commerce speler in educatief speelgoed heeft een hands-on mentaliteit en het vermogen om heel snel te veranderen. Het speelt bovendien op een opmerkelijk persoonlijke manier in op de wensen van haar klanten, die ze ook gedetailleerd kent. Lovevery zocht een logistieke partner die met hen mee kon groeien. Die hebben ze gevonden in Bleckmann. Samen hebben we een razendsnelle leercurve op poten gezet.”

Roderick Morris, Co-founder and President van Lovevery: “Onze beslissing om uit te breiden in het Verenigd Koninkrijk was een directe reactie op de overweldigende vraag van klanten sinds de recente lancering van onze Play Kits met abonnement. We begrijpen dat het belangrijk is om lokaal aanwezig te zijn, daarom kijken we ook steeds naar de behoefte die deze groei met zich meebrengt. De strategische beslissing om de behandeling van alle Britse bestellingen over te hevelen naar Bleckmann zal de uitvoering hiervan en de algehele efficiëntie verbeteren. We zijn enthousiast om Lovevery verder te laten groeien met hun steun.”