Bleckmann tekent meerjarige overeenkomst met VTech

08 februari 2018

Almelo, 8 februari 2018 – Met het afsluiten van een meerjarige overeenkomst met VTech, groeit Bleckmann verder als logistiek dienstverlener. Bleckmann is zeer gelukkig met deze ontwikkeling en kijkt met vertrouwen naar de toekomstige samenwerking met deze nieuwe klant.

VTech is een leidend wereldwijd speelgoedconcern dat hoogwaardig elektronisch speelgoed levert aan alle regio’s in de wereld. “Onze leidende positie in de Fashion & Lifestyle marktsegmenten heeft ons in staat gesteld een maatwerkoplossing te bouwen voor VTech die voor hen het meest aantrekkelijk bleek”, zegt Jurrie-Jan Tap, Chief Sales Officer van Bleckmann. “Dienstverlening aan de speelgoedbranche vergt een grote mate van flexibiliteit, met name rond sterke piekmomenten aan het einde van het jaar. Dergelijke marktkarakteristieken zijn voor ons zeer vertrouwd.”

De VTech board laat weten met deze samenwerking een belangrijke stap te zetten in haar ontwikkeling op de Europese markt. Om groei te faciliteren heeft VTech gezocht naar een toekomstbestendige oplossing voor haar Europese logistiek. In Bleckmann hebben zij een partner gevonden die goed aansluit bij hun wensen en een flexibele en duurzame ketenoplossing creëert.

Logistieke hotspot

Voor VTech zal Bleckmann zich gaan vestigen op de nieuwe logistieke hotspot van Nederland; T-Port Logistic Campus. De campus is onderdeel van het grotere XL Businesspark Twente, een project van Groep Heylen. Bleckmann huurt een distributiecentrum met een opslagruimte van ruim 43.000 m2 van waaruit de producten van VTech verspreid worden over heel Europa. “De T-Port Logistic Campus is een geweldige locatie voor ons en onze klant VTech.”, stelt Johan Milliau, CEO van Bleckmann. “Deze plek is zowel over het spoor, over het water als over de weg optimaal bereikbaar. De moderne Combi Terminal Twente staat naast de deur om containers zo van het schip naar ons distributiecentrum te brengen, en andersom. Deze locatie biedt geweldige kansen.”

Werkgelegenheid

Naar verwachting zal de komst van Bleckmann naar Almelo meer dan 250 banen op gaan leveren, een geweldige impuls voor de regionale werkgelegenheid. Bleckmann zal binnenkort starten met de werving van arbeidskrachten voor het nieuwe distributiecentrum.