Bleckmann, Voka en CVO HIK bundelen krachten bij werving van medewerkers

Werkgeversorganisatie Voka bracht afgelopen donderdag een bezoek aan Bleckmann om daar een persconferentie te geven om logistiek medewerkers te werven. Daaruit volgde onderstaande publicaties van Radio 2 en Het Gazet van Antwerpen.

— Persbericht Gazet van Antwerpen dd 4 mei 16.13 —

GROBBENDONK – Het logistieke bedrijf Bleckmann in Grobbendonk wil voor het einde van het jaar bijkomend 250 mensen in dienst nemen. Het volwassenenonderwijs steekt een bescheiden handje toe.

Bleckmann is een logistieke gigant die zich drie jaar geleden vestigde op de nieuwe bedrijvenzone langs het Albertkanaal. Momenteel werken er ruim 400 mensen.  “Maar we zijn volop aan het uitbreiden en in het najaar hopen we af te klokken op zo’n 650 medewerkers”, zegt site-manager Tom Leunckens. Bleckmann focust op producten in de fashion en lifestyle sector.  Ze zorgen onder meer voor transport en distributie maar ook voor het labelen en opnieuw verpakken van tienduizenden producten en het afronden van e-commerce orders.

In de Kempen, als achtertuin van de Antwerpse haven, strijken steeds meer logistieke bedrijven neer. Daar is uiteraard opgeleid personeel voor nodig. Logistiek medewerker is ondertussen een knelpuntberoep geworden. Om daar wat aan te doen start het volwassenenonderwijs CVO HIK in samenwerking met het Kempens Verbond van Baanvervoerders (KVB) en Voka met een opleiding Transport- en logistiek medewerker.

— Videoreportage Radio 2 —

Ben jij getriggerd en op zoek naar een job als warehousemedewerker bij Bleckmann Grobbendonk (België)? Solliciteer via: solliciteer.be@bleckmann.com

Als je op zoek bent naar een office functie, bekijk dan hier onze vacatures en solliciteer online.

contact-dorota-tankink
Get in touch

Read more news

View all press releases (58)