Chiquelle verhuist naar Almelo met Bleckmann als logistieke partner

06 januari 2020

Het in Stockholm gevestigde modemerk Chiquelle verhuisde vorige week, net na de feestdagen, haar magazijnactiviteiten van Arlanda, Zweden naar Nederland. Chiquelle is een van de snelst groeiende modemerken in Scandinavië.

Het verhuizen van de warehouse operatie maakt deel uit van het project om haar wereldwijde expansie te versnellen met een verhoogde focus op winstgevendheid en duurzaamheid. Bovendien zullen de doorlooptijden en levertijden voor haar consumenten, zowel naar de Scandinavische landen als naar de rest van Europa, worden verbeterd. In de afgelopen 18 maanden heeft Chiquelle een aantal investeringen gedaan, waaronder de lancering van een nieuwe website, een AR-app, een nieuw sportmerk 'Chiquelle Activewear' en meerdere succesvolle pop-upwinkels.

In dezelfde periode maakte het bedrijf een succesvolle transitie door met als resultaat de winstgevendheid te vergroten in vergelijking met het voorgaande jaar. Daarnaast bereidt het modemerk zich voor op de volgende groeifase, haar focus op meer winstgevendheid en het uitbreiden van haar duurzaamheid.

De nieuwe Chiquelle operatie in Nederland is officieel live vanaf dinsdag 7 januari en verzendt ze vanaf deze datum de eerste bestellingen van Almelo naar haar klanten in de Scandinavische landen en de rest van Europa. Het nieuwe magazijn bevindt zich op een strategische locatie in het centrum van het economische hart van Europa. Een operationeel team en vertegenwoordigers van Chiquelle zijn aanwezig op de nieuwe site, vanaf het moment dat deze live is gegaan en officieel de eerste bestellingen verstuurt.

”We hebben al lang agressieve groeiambities, maar we realiseerden ons ook de noodzaak om voor de toekomst een winstgevende en duurzame ontwikkeling veilig te stellen. We verwachten onze distributiekosten met een derde te verlagen en meer tijd vrij te maken om ons te concentreren op andere kernonderdelen van het bedrijf, zoals ontwerpen en producties. Het doel is nu om de groei in de rest van de EU, voornamelijk de DACH-regio en de Benelux, te verdubbelen”, zegt Pouya Boland, mede-oprichter en CEO van Chiquelle, die ook een Nederlandse achtergrond heeft.

“De samenwerking tussen Chiquelle en Bleckmann begon enkele maanden geleden met een focus op het op elkaar afstemmen van operationele systemen en processen, om een ​​soepele en succesvolle implementatie van de algehele oplossing te garanderen. Ter afronding van de voorbereidingen, hebben zowel Chiquelle als Bleckmann de afgelopen 10 dagen hard gewerkt aan de daadwerkelijke verhuizing van producten, de installatie van de pakstations, het trainen van teamleden en het efficiënt inrichten van de benodigde logistieke en operationele processen. In minder dan 10 dagen hebben we het magazijn van Zweden naar Nederland kunnen verplaatsen en een geheel nieuwe manier van werken kunnen implementeren. Onze teams hebben letterlijk 24/7 gewerkt om de deadlines te halen. Het is een enorme operatie geweest, maar we zijn erin geslaagd, doordat we alle grote problemen hebben kunnen op lossen. ”