Woman running in sportswear

Samurai kiest Bleckmann voor ondersteuning bij zijn Europese groeistrategie

02 juni 2022

Het gevestigde, wereldwijde sportkledingmerk Samurai kiest Bleckmann als zijn logistieke partner voor expeditie en cross-docking in Europa. Hierdoor kan Samurai haar Europese partners en klanten op een meer betrouwbare en kosteneffectieve manier bedienen.

Sinds de investering van Primosole Holdings in mei 2021 is Samurai zijn bedrijfsmodel aan het veranderen. Het evolueert van een exclusieve focus op premium teamwear in de rugby- en multisportarena naar het aanbieden van direct-to-consumer e-commerce- en retailcollecties. Het ambitieuze doel? Een inspirerend en trendsettend Brits sportkledinghuis worden voor de rugbygemeenschap en daarbuiten.

Samurai wordt schaalbaar door partnerschap

In deze groeistrategie is de samenwerking met Bleckmann cruciaal. Bleckmann heeft een bewezen staat van dienst als marktleider in fulfilment services voor mode en lifestyle met een sterke basis in Europa. Bleckmann zal dit iconische merk helpen om een forse stap vooruit te zetten in Europa door zijn bestaande en toekomstige klanten beter te bedienen. In eerste plaats wordt gefocust op zijn kernactiviteiten: B2B-teamwear voor partners in voornamelijk België, Frankrijk, Italië en Ierland. In een later stadium wordt de D2C-uitbreiding op het continent ondersteund.

"De samenwerking met Bleckmann is cruciaal voor de schaalbaarheid van ons bedrijf, aangezien we van plan zijn om de komende jaren agressief en ambitieus te groeien", zegt Stefano Schivo, CEO bij Samurai en oprichter van Primosole.

Bleckmann zal de volledige logistiek verzorgen van Samurai's fabrieken in het Verre Oosten tot Rotterdam en vervolgens via het distributiecentrum in Beveren-Leie, België. Daarenboven zal het de voorkeursvracht expediteur in het VK worden, waardoor de veiligheid en traceerbaarheid van Samurai's leveringen toenemen.

Leveringen efficiënt vanuit het hart van Europa

Cruciaal is de centrale ligging van het fulfilment center in België, in het hart van Europa. Hierdoor zullen de leveringen van de Europese bestellingen efficiënter en kosteneffectiever verlopen.

Stefano Schivo vervolgt: "De omvang en expertise van deze logistieke speler in de mode-industrie zijn uniek. We geloven dat de Bleckmann-familie onze groei zal ondersteunen doordat ze ons in staat stelt onze Europese klanten beter te bedienen dan we nu doen. We vertrouwen op hun ervaring in D2C om onze plannen ook in die richting te ondersteunen. We kijken ernaar uit om de komende weken live te gaan."

Leon Pepper, Sales & Business Development Manager VK bij Bleckmann: "We zijn verheugd aan te kondigen dat Samurai Bleckmann heeft gekozen als logistieke partner voor zijn activiteiten in Europa. Binnenkort starten we onze Europese samenwerking vanuit België voor expeditie en x-docking bestellingen naar enthousiaste Samurai-klanten."

- - - E n d - - -

Over Samurai

Sinds 25 jaar vervaardigt Samurai unieke designs. Het modemerk ontwikkelt premium producten en stoffen die het tot een toonaangevend wereldwijd teamwear-merk maken. Tegenwoordig leeft Samurai op het snijvlak van sport en lifestyle en creëert het hedendaagse high-performance kleding en athleisure. Het merk viert individuen, teams en gemeenschappen die zijn waarden delen. Waarbij het niet uitmaakt wie je bent, welk uiterlijk je hebt, je fysieke vorm, de grootte van het sportstadium waarin je speelt of de kleuren die je draagt.

Meer informatie vind je op www.samurai-sports.com