Bleckmann bekroond met Golden SAP Quality Award 2016

15 oktober 2016

In het Belgische Groot-Bijgaarden vond de jaarlijkse Quality Award uitreiking van SAP plaats. De wereldwijde marktleider van bedrijfssoftware reikte awards uit aan klanten die het afgelopen jaar uitblonken in het plannen en uitvoeren van hun SAP-implementaties en daarmee meetbare voordelen hebben behaald. Logistiek dienstverlener Bleckmann werd daarbij uitgeroepen als grote winnaar in de categorie ‘Fast delivery projects’.

Criteria

Bij de beoordeling lag de focus op het naleven van de tien SAP-kwaliteitsprincipes voor IT-projecten tijdens de voorbereiding, planning en implementatie van het project en de behaalde voordelen. Na een grondige screening en voorselectie van hun nominaties, hebben de winnaars hun project gepresenteerd aan de jury. Deze bestond uit Bernard Bossuyt – ICT Manager bij Joris Ide nv, Gert De Pauw – Project Manager bij Ypto, Max Druart – Project Manager SAP BeLux, Rob Hodenius – GRC Manager BeNeLux SAP Netherlands en Karl Vandebroek, Delivery Manager SAP BeLux.

Gouden award

Bleckmann werd met goud bekroond in de categorie ‘Fast delivery projects’. De Europees marktleider in fashion- en lifestyle logistiek dankt de bekroning door haar razendsnelle implementatie van het SAP S/4HANA platform, waarmee Bleckmann een gedegen basis voor verdere groei heeft gelegd. In een recordperiode van slechts zeven maanden heeft het finance-team van Bleckmann de implementatie voltooid. Johan Milliau, CEO van Bleckmann, heeft de Award in ontvangst mogen nemen. “Ik ben ontzettend trots op deze award. Snelheid en flexibiliteit zijn kenmerkend voor de dienstverlening die we onze klanten bieden. Dat we ook op het gebied van software implementatie deze snelheid evenaren is een mooie bekroning. Het recordtempo waarmee het softwareplatform is geïmplementeerd, hebben we mede te danken aan de hechte en soepele samenwerking tussen Bleckmann en SAP.” Over het platform zelf geeft Milliau aan: “Met behulp van het S/4HANA platform hebben wij de finance-software van drie verschillende bedrijfsonderdelen naadloos op elkaar kunnen aansluiten. Zo hebben we het hele purchase-to-pay proces in scope, die wij nu locatie-onafhankelijk op een uniforme wijze kunnen beheren.”

Met de Golden SAP Quality Award die Bleckmann nu voor België en Luxemburg heeft behaald, komt de logistiek dienstverlener in aanmerking voor de award op EMEA-niveau. Of Bleckmann ook grote winnaar wordt van Europa, het Midden-Oosten en Africa zal in het eerste kwartaal van 2017 blijken.

Download materialen

Lees meer nieuws